känslan att få betyg

betyg, bra? dåligt?
Själv är jag inte skolans smartis, jag är medel.. varken dålig, eller jätte jätte bra.
Idag fick jag mina betyg och jag hade bara G. Klart jag är glad att jag lixom inte ligger på IG, men samtidigt känner jag, är inte min insats i skolan värd mer än G i något litet ämne?? tydligen inte denna gången.

OCH varje gång man sätter sig mitt emot läraren i skolan, så tänker jag alltid, snälla. Säg att du har höjt mig, säg att jag är grym, säg att du tycker att jag gjort en bra insats iår, berätta vad som är posetivt med just mig.
Känslan av pirr man har i magen, som fort går över till en klump av ledsamhet då dom ofta säger till mig: - Jag satte ett G på dig.

Masken man sätter på dig, när man säger: - Klart jag är nöjd med ett G, fast man egentligen innerstinne tycker själv att man har gjort ett bra arbete och vill och känner att jag borde ha ett VG.

och allt detta handlar om mig, min åsikt om mina betyg genom åren.



men nu är det sommarlov och jag ska kolla framåt,
puss och kram julia



Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj vad fint skrivet.

förstår att det inte är så roligt att känna så,

men kom ihåg att din EGEN uppfattning

om din prestation är OCKSÅ viktig.

Om du känner att du har gjort ditt bästa

och en bra prestation, så har du rätt att

få känna dig nöjd med dig själv!!

Så det så:)

Och till hösten kommer du tillbaka två månader äldre och då sätter du lärarna på plats! ;D

men NU sommarlov

OCH DET ÄR DU VÄRD!!

;)kram / bloggläsaren

2009-06-12 @ 11:54:04
Postat av: jennifer

håller med dig!

2009-06-12 @ 12:17:17
Postat av: Matilda

Jag känner så om jag får vg, man har ju ambitioner liksom. Kom igen.

2009-06-12 @ 13:19:11
URL: http://cockedandloaded.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag känner likadant, fast vid VG i och för sig, men ändå...

2009-06-13 @ 15:00:39
URL: http://lindaelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0